Du er her. Tiset Jagtforening > Ungdomsafdeling

Velkommen til Tiset Jagtforenings Ungdomsafdelings (TJU) hjemmeside.

Tiset Jagtforenings Ungdomsafdeling, som har egen bestyrelse og egne arrangementer, blev stiftet i 1995 som én af de første ungdomsafdelinger i Sønderjylland.

Fremsynede senior- og juniorjægere satte sig sammen og blev hurtigt enige om, at en egentlig ungdomsafdeling i foreningen ville være med til sikre rekrutteringsarbejdet i foreningen og tilmed være med til at samle nye medlemmer til foreningen.

De eneste kriterier der stilles, for at blive medlem af ungdomsafdelingen er, at man ikke må være fyldt 30 år og, at man er hæderlig, at man har et sundt og godt natur- og jagtsyn og at man er uberygtet.

Vildtpleje, naturpleje, en god jagtmoral, socialt samvær og ansvarlighed er overskrifterne på det som ungdomsafdelingens medlemmer står får og som nye kan forvente at møde i foreningen.

Selvfølgelig er der også jagt på dagsordenen. Udover den årlige ”Ungdomsjagt” hvor afdelingen alene står for jagten på arealer, som er underlagt Tiset Jagtforening, er der både arrangerede ande- og kragejagter samt gravjagt på programmet.

Da der som nævnt er ”loft” på alderskriteriet, for at være medlem i ungdomsafdelingen, vil medlemstallet ofte svinge fra det ene år til det andet, men 25 er ca. det antal vi ligger på, gennem de nu næsten 20 år vi har eksisteret, men tøv ikke! Vi har plads til flere og alle som kan stå inde for de relativ simple kriterier der stilles, er velkommen til at kontakte én fra ungdomsafdelingens udvalg - se kontaktoplysninger.

2018

Ungdomsudvalget består i 2018 af Henning L Hansen (formand), Nadja Kragh, Kim Jacobsen  og Theis Nielsen.
Man har fra 2018 fravalgt faste datoer vedr. krage- og andejagt, men vil holde jagterne åbne, så man kan kontakte Henning Hansen tlf. 30 89 14 34 eller Jimmy Nielsen ved interesse.

Havjagt og gravjagt fjernes, så kun ungdoms-klapjagten nu er fastlagt med dato.

redigeret 26-3-2018

_______________________________________________________________________